We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze website te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.
7 superhandige employerbranding-tips!
Maak gebruik van onze superhandige lijst met employerbranding-tips en zet ook voor jouw bedrijf een sterk werkgeversmerk neer. Deze tips helpen je verder.
Employerbranding-tip 1: wees eerlijk
Niemand is perfect, ook geen enkel bedrijf. Je hoeft je mindere kanten niet uitgebreid te delen met kandidaten, maar doe het niet mooier voor dan het is. Zo voorkom je dat een kandidaat met verkeerde verwachtingen start en vervolgens vanwege de teleurstelling snel weer vertrekt. Dan kun je weer opnieuw beginnen met zoeken.
Employerbranding-tip 2: zorg voor een omnichannel aanpak
Dat wil zeggen: zorg dat je via alle kanalen die je inzet voor employer branding dezelfde boodschap op dezelfde manier naar buiten brengt. Gebruik dus bijvoorbeeld op al je kanalen dezelfde herkenbare huisstijl en tone of voice. Zo creëer je herkenning bij je doelgroep. Al dit soort informatie, je huisstijl, tone of voice en je boodschap leg je ook vast in je employerbranding-strategie.
Employerbranding-tip 3: zorg voor voldoende call-to-actions
Spoor je lezer in je vacatureteksten letterlijk aan om te solliciteren. Verwijs vanuit andere content actief door naar je vacaturepagina. Mensen kunnen nog zo enthousiast worden bij het zien van jouw employer brand, ze hebben toch vaak een zetje nodig om door te klikken of te solliciteren.
Employerbranding-tip 4: meten is weten.
Voordat je start met het actief naar buiten brengen van je employer brand is het goed om in kaart te brengen waar je nu staat. Zo kun je goed zien wat de moeite die je in je employer brand steekt, oplevert en welke activiteiten het meeste effect hebben.
Employerbranding-tip 5: stel een EVP op
Een Employee Value Proposition (EVP) is een document waarin jij als werkgever vastlegt wat je biedt aan je werknemers. Denk aan salaris, thuiswerkmogelijkheden, een pensioenregeling, maar ook een bepaalde sfeer en gezelligheid op de werkvloer, doorgroeimogelijkheden, bijzondere regelingen rondom verlof, cursussen of duurzaamheid en meer van dit soort zaken.
Zo’n EVP is heel handig voor zowel jezelf als voor je huidige en nieuwe medewerkers. Je weet precies wat je biedt als werkgever en waar dus jouw aantrekkingskrachten liggen. Je huidige medewerkers weten wat ze krijgen en waar ze blij mee mogen zijn. En nieuwe medewerkers weet wat ze kunnen verwachten.
In het superhandige en gratis employerbranding-magazine van Werving op Maat lees je meer over de EVP.
Employerbranding-tip 6: zet je medewerkers in
Zijn jouw huidige medewerkers blij met jou als werkgever? Als het goed is wel, dat is namelijk de basis van een succesvolle employerbranding-strategie. Vraag hen en moedig hen aan om hun tevredenheid met de buitenwereld te delen. Want van iemand die je kent, neem je sneller iets aan. Een tevreden medewerker die enthousiast vertelt over hoe leuk zijn of haar werk is, overtuigt anderen om ook eens te kijken naar je vacatures. Deze manier van werven is effectiever en goedkoper dan koud mensen werven.
Die enthousiaste verhalen kunnen je medewerkers tijdens gesprekken delen met vrienden, familie of kennissen, maar natuurlijk ook op andere manieren. Denk aan socialmediaposts, video’s en blogs. Dat levert interessante content op.
Employerbranding-tip 7: download ons gratis magazine
Wil je met onze tips employer branding ook voor jouw bedrijf opzetten? Een sterk werkgeversmerk opzetten heeft natuurlijk nog wel wat meer voeten in de aarde. Zo is een goede strategie een belangrijke basis voor succes op de lange termijn. Wil je weten hoe je dat aanpakt? Ben je benieuwd welke bedrijven het al supergoed doen of heb je andere employerbranding-vragen? Download dan ons gratis employerbranding-magazine! Daarin vind je alles wat je over employer branding wil weten.
Meer informatie over dit artikel?
Vul je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.